Asa ne trebuie!


Asta este ceea ce meritam. Stam cu capul in nisip, ne facem ca nu vedem. Plangem ca stam prin tari straine, plangem dupa patria mama, traim cu dor momente ramase doar in memoria nostra. Spunem ca asteptam sa fie mai bine, ca atunci cand va fi mai bine ne vom intoarce. Muncim pe branci sa ne facem o casuta in Romania, le povestim copiilor ce tara minunata avem, le povestim ca acolo curge miere din izvoare.

Timpul trece, iar noi tot pe aici suntem…auzim, din cand in cand, ecouri indepartate, ca s-ar fi micsorat pensiile, ca s-ar fi micsorat salariile, ca ar fi fost alegeri…saracii oamenii din Romania, era mai bine pe timpul lui Ceasca, atunci macar aveau toti ce manca. Altii, mai nervosi, ne inversunam impotriva lor, lasa ca asa le trebuie, la pofta de munca pe care o au, se poate si mai rau. Nu ne mai gandim la ce facem noi cand ne ducem in casele italienilor, la curatenie, si in lipsa lor muncim agale, ca oricum nu stiu ei cat timp ne-a trebuit sa facem un pat. Atunci ne simtim norocosi ca nu suntem acolo, ca nu tragem cu ei…ne continuam viata de zi cu zi, mai cu bune, mai cu rele, cu un ochi la ziua de salariu si celalalt la gratarul de duminica…sau la marele chef ce se anunta sambata, cu ultima printesa nascuta peste noapte. Cum se spune, “tara arde si baba se piaptana”.

Mai apare si cate un conational ce, timid, incearca sa ne explice ca avem si noi o responsabilitate, cat de mica, pentru ceea ce se intampla cu tara noastra draga. Atunci ne rastim spunand ca nu avem timp de asta, ca nu suntem interesati de politica, ca oricum nu putem face nimic. Ca politicienii hoti au fost si hoti or sa ramana, doar nu o sa ii schimbam noi. Ca trece unul, vine altul…la ce rost sa ne irosim timpul cu astea? Probabil ca si cei care au murit pentru democratia Romaniei ar fi trebuit sa gandeasca asa, cel putin nu am fi invadat Europa, si asa ne-am facut de ocara. Am fi stat toti cuminti acolo, am fi cantat in continuare „Soimii Patriei” si toata lumea ar fi fost mai fericita.

La ce ne-a trebuit democratie daca nu stim ce sa facem cu ea? Democratie am spus? Ce cuvant o mai fi si asta? Parca l-am auzit pe la televizor…aaa, nu, pardon, l-am auzit la lectia de limba greaca, avea ceva de-a face cu puterea poporului. Da’ care popor bre’? Ca sa vorbim de popor ar trebui sa avem macar o identitate de grup…avem noi asa ceva? Pai poate avem, atunci cand trebuie… sa fugim de democratie!

Pana la urma, dragii mei, ne meritam soarta. Meritam sa fim luati peste picior, meritam sa traim in exiliu, meritam sa fim tratati ca niste idioti. Traim in curticica noastra si nu ne trezim nici macar atunci cand cineva vrea sa ne fure capra din ograda, de prevenit furtul nu mai vorbim. Sa continuam sa facem ceea ce am facut si pana acum, dar ciocul mic! Mic atunci cand ni se taie salariile, mic atunci cand dispar miliardele in buzunarul ultimilor parlamentari ajunsi la putere, mic atunci cand institutiile Statului sunt batjocorite, mic atunci cand pentru ai nostri copii nu va mai ramane decat praful si pulberea. Pulberea unei tari ce putea sa fie.

Nu, nu e un comunicat politic, este o palma pentru trezirea constiintelor. Cine sunt eu sa critic? Sau sa ma leg de altii? Nimeni…doar o persoana pe care astazi au intrebat-o cine e Victor Ponta! Si nu de o babuta de prin munti, ea macar il iubeste pe Dan Diaconescu.

Astept cu nerabdare…ce? Nu stiu nici eu…mai e ceva de asteptat? Va las pe voi.

© Toate drepturile rezervate

4 gânduri despre &8222;Asa ne trebuie!&8221;

  1. AS VREA SA DENUNT ACTUALUL MEU PATRON LA CARE LUCREZ CA BADANTA PENTRU BMAMA LUI DE 10 LUNI SI NU MI-A FACUT CONTRACT DE MUNCA DECIT PE O ORA IAR EU LUCREZ 24 FARA LIBERE SI NU MI-A DAT NICI UN BAN IN AFARA DE SALARIUL DE 700 CE TREBUIE SA FAC?

    Apreciază

Comentariile nu sunt permise.